Dag 15: Glacier NP

12 september 2014 - Polson, Montana, Verenigde Staten

Na een zelfgemaakt ontbijtje met echte hollandse beschuit zijn we richting de USA gereden. Na ongeveer anderhalf uur waren we bij de grens en zonder enig probleem mochten we verder. Na een half uur rijden zijn we in st. Mary aangekomen. Hier ligt de oostelijke ingang van Glacier NP. We konden er maar 13 mijl in rijden want daarna is het afgesloten vanwege de sneeuw die eerder deze week was gevallen. Op een parkeerplaats was er een man die een beer hoog in de bergen zag. We hebben ook getracht hem te spotten maar helaas. Het was toch de moeite waard. Dit geldde ook voor de alternatieve route die aan de oostenlijke kant die over de 89 S liep. Eenmaal bij de 2 aagekomen zijn we door de Rocky Mountains gereden tot aan Colombian Falls. Hier zijn wij richting het zuiden gereden over de 35 langs Flathead lake totdat we in Polson waren aangekomen. Na een hele lange dag eindelijk in het hotel ingechecked. Waarschijnlijk moeten we morgen naar een andere kamer omdat we de tweede nacht pas gisteren hebben bij geboekt. Ach ja, het kan erger. We hebben nu een prachtige kamer aan het meer met een nog mooier uitzicht. Net lekkker bij Betsy's aan de overkant gegeten. Morgen een dagje relaxen en bijkomen van deze prachtige maar soms ook vermoeiende vakantie.

1. Bas en Nancy:
    13 september 2014
    Vergeet niet te vermelden dat we gisteren een coyote en een bald eagle hebben gezien helaas geen bewijs!!! Nancy