Dag 11: Colombia icefield parkway

8 september 2014 - Jasper, Canada

Na een heerlijk zelf gemaakt ontbijtje hebben we ons knusse huisje achter ons gelaten en zijn we op weg gegaan richting de Colombia icefield parkway. Eerst in Golden de auto volgetankt en nog wat inkopen gedaan. Helaas is het erg regenachtig dus weinig zicht. Eerst zijn we door Yoho NP gekomen en daarna door Bank NP gereden. Onderweg ging de regen over in lichte sneeuw. Dit was maar tijdelijk want het werd al snel hevige sneeuwval en de temperatuur ging onder het vriespunt. Toen we in 2005 hier reden was het erg zonnig en wisten hoe mooi het hier kan zijn. Helaas hebben we niets van de bergen en meren kunnen zien. Nancy was letterlijk wel in de wolken want ze heeft eindelijk haar sneeuw en de juiste temperatuur op haar sandalen. Toen we bij de Athabasca glacier waren aangekomen was het iets op geklaard en konden we een deel hier van zien. Hij is wel kleiner geworden dan de vorige keer. Vervolgens hebben we nog een stop gemaakt bijde Athabasca falls. Hierna doorgereden naar Jasper waar we aan het eind van de middag zijn aangekomen. Ingechecked inhet Fitzhugh house. Dit is een normaal woonhuis op het eerste oog maar er zijn 2 kamers in de kelder die verhuurd worden. Elk met een eigen badkamer en keuken. Erg luxe. s'Avonds in Jasper bij een family restaurant gegeten en nog wat souveniers gekocht.

1. Erik en Annemarie:
    9 september 2014
    Wat zonde van dat slechte weer, dan zie je inderdaad niets en daar weten we alles van. In 2010 hadden wij ook alleen maar regen. Het wordt wel weer beter, hopelijk veel beren in Yellowstone. Maar eerst, op naar Edmonton. Veel plezier!
  2. Bob en Mia:
    9 september 2014
    Wat een prachtige foto's hebben jullie gemaakt. Ga zo door