Dag 18: Yellowstone

15 september 2014 - Gardiner, Montana, Verenigde Staten

Vanochtend vroeg opgestaan. Na het ontbijt de auto volgetankt en de banden nogmaals opgepompt(het lampje blijft maar branden) zijn we in zuidelijke richting naar Yellowstone gereden. Net voordat we in Gardiner zijn aangekomen hebben we een lekker broodje gegeten die we vanochtend bij Albertson's gekocht hadden. Rond een uur of 1 zijn we in Gardiner aangekomen waar we ons een weg moesten banen door alle rendieren heen die over de weg liepen. We waren nog iets te vroeg om in te checken dus zijn we eerst het park maar in gegaan. In het hotel wisten ze ons te vertellen dat erdiverse gedeeltes van het park zijn afgesloten vanwege wegwerkzaamheden. Zo is het noord westelijke deel en het zuid oostelijke deel afgesloten. Met een goede planning kunnen we toch alles zien wat we willen.Via de noordelijke ingang Yellowstone NP binnen gegaan en vervolgens bij Mammoth Hotsprings gestopt. Het was erg mooi maar wat ons is opgevallen is dat er erg weinig water over de rotsformaties stroomt en het ziet er erg droog uit. Hierna konden we nog 7 mijl verder het park in rijden waar we onze eerste buffalo gezien hebben. Nog wat souveniers gekocht en een lekker ijsje gegeten en aan het eind van de middag ingechecked in ons hotel. Na even lekker gerelaxed te hebben zijn we in het restaurant gaan eten en het was erg lekker.

1. Erik en Annemarie:
    16 september 2014
    Leuk dat jullie nu in Yellowstone, in mei/juni waren ze ook al met de wegen bezig maar hadden we geluk omdat het een lang weekend betrof en ze de weg hadden opengesteld. Dat van de Mammoth Hot Springs is erg jammer en was ons ook opgevallen. We hoopten dat het in juni beter zou zijn dan in het najaar maar ook dit voorjaar vonden we dat er minder water was dan de eerste keer dat we hier waren (in 2007). Minder water betekent ook minder kleuren, helaas.
    Probeer de Noordoostelijke route te rijden, tussen Tower Roosevelt en The Village hebben we een aantal keer beren gezien dit jaar (met een jongen). Het schijnt dat in het gebied van The Dunraven pass regelmatig beren worden gespot en dat was bij ons idd ook het geval. We duimen voor jullie en geniet ze!