Dag 8: Meeting friends

5 september 2014 - Kelowna, Canada

Vanochtend na een lekker ontbijt op weg gegaan richting Canada. Net voor de grens de auto volgetankt want de benzine in America is goedkoper dan in Canada. Bij de Canadese grens was een wachttijd van 40 minuten maar in werkelijkheid was het een kwartiertje. De douanier vertelde dat er net een meisje was aangehouden met een vuurwapen. Hierna verder gereden richting Kelowna langs lake Okanagan. Rond 13.00 uur bij Erik en Annemarie aangekomen. Ze wonen in een prachtig appartement met een nog mooier uitzicht. Na lekker koffie gedronken te hebben en een stukje van de overheerlijke Pavlova van Annemarie zijn we begonnen met de Kelowna tour. Eerst zijn we naar Mission hill winery geweest en daarna bij Gio beans koffie met een lekker stuk appeltaart genomen. Hierna nog een kleine wandeling door waterfront park gemaakt. Op Knox mountain genoten van het prachtige uitzicht over Kelowna. Hierna zijn we naar het Gasthaus on the lake geweest. Dit is een restaurant met een duitse kaart. We hebben hier een Hunter(jager) snitzel genomen. Erg lekker. Nu bij Erik en Annemarie ff een bakje koffie drinken en straks lekker slapen want ze hebben een druk programma voor ons in petto voor morgen.